【日本語訳】スライムランチャー最新アップデート内容【最新v1.0.1】

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スライムランチャーがついに大型アップデート!公式発表では正式リリースに近い状態でアップデートされたというニュースリリース発表がありました。MAP閲覧機能とバイオーム拡大があり、スライムも追加されているみたいなので、今一度遊んでみてくださいね!

 

 

v1.0.1の最新アップデート内容(日本語訳)

スライムランチャーの最新アップデートでかなりゲーム性が高まって、より楽しく遊べるようになったみたいです。以下、変更点と修正点をそれぞれまとめておきましたので、参考にしてみてください。

 

【変更点】

  • マップ表示が追加されました。各ゾーンで「マップデータノード」を入手すればマップを見られるようになります。テレポーターの位置や掘削機の位置、トレジャーポッドなどの位置も分かりやすくなりました。
  • 遠く離れた土地の読み込みを最適化しました。
  • 火炎、モザイク、竜巻、サボテンスライム向けの新しいおもちゃを追加しました。
  • 金色のしょうがを砂漠地帯に追加しましたが、見つけるのは難しいでしょう。金色のショウガは金スライムの好物で、運良く与えられれば金色のスライム石を多く入手できます。ちなみに畑での栽培はできません。
  • ラボの裏手にある小屋にトレジャーポッドを追加しました。新規プレーヤーのスタートダッシュに役立ち、最初のテレポーターが作りやすくなります。
  • ネコスライムが何かを盗んだら効果音が鳴るようになりました。
  • アドベンチャーモードの新しいセーブデータの最初にテキストが表示されるようになりました。
  • 掘削機の稼働時間が22時間から12時間に短縮されました。
  • 自然にできている池の水は無限になりました。
  • 畑の野菜の栽培回数制限がなくなり、一度植えた野菜や果物がずっと栽培できるようになりました。新しい作物を植えたい場合は、既に植えている野菜を削除してから、植えたい作物を植え直してください。
  • ホブソンVAULTに戻るテレポーターを追加しました。どうやら意図せず死んだ時に大切なアイテムを回収してくれるようです。(リサーチ中:よくわからぬ)
  • 水タンクを入手した後に、水の使い方についてのチュートリアルを追加しました。
  • 火炎スライムが焼却炉の中にいる限り、えさの灰がなくなっても死ななくなりました。えさの灰がなければスライム石は生み出してくれませんので、エサの用意はこまめに行いましょう。
  • Odd Onionの栽培効率が1度に最低4つ、平均6つから8つになりました。
  • 金スライムは子どもニワトリでもスライム石を生成するようになりました。子どもニワトリは納得がいかない様子です。
  • 既に読んだStarmail(スターメール)のポップアップが消えるようになりました。
  • スライム牧場から離れたあとに、スライム牧場固有のチュートリアルが表示されるのが早くなりました。
  • 画面表示機能のひとつ「Occlusion Culling」を最適化しました。
  • ライティング描画はGPUがなくてもできるようになりました。
  • 消費メモリーを最適化しました。

 

【修正点】

  • – スライムゲートを開いたり、パロットパズルのドアが正しく追跡されなかったり、特定のCaseyメールを受け取ったりするのに影響を与えたバグを修正しました。
  • – ある角度から樹木を枯らして震えさせることができたが、飛び出すことはできなかったバグを修正した。
  • – フランス語翻訳に関するいくつかの問題を修正しました。
  • – 夜間に眠っている間にslimesが大きく変わっていないバグを修正しました。
  • – 夜に眠っているとき、ノックアウトしたときに新しい音が出ることがあるバグを修正しました。
  • ゲームを最初にロードしたときに複数のサウンドが再生されるというバグを修正しました。
  • 楽しい事実:この謎は常に開発者側でも起きていますし、ゲームをテストするたびにクリケットが鳴っていると聞きます。
  • – 未熟な段階のレモンが、ツリーが段階的に消え去ったときに、ゲームが落ちるバグを修正しました。
  • – Dervish Gordoのキーが地面に出現するバグを修正しました。
  • – Glass Desertの浮遊プラットフォームを修正しました。
  • – 異なるアスペクト比で見たときにビアトリクスがびろーんと伸びていたバグを修正しました。
  • – ハンブルインストーラが特定のファイルを既存のインストールから完全に置き換えていないバグを修正しました。
  • いくつかのジオメトリがプレイヤーに近すぎて壁の内側を見ることができないバグを修正しました。
  • – 一時停止メニューがXboxの他のゲーム内UIと干渉するバグを修正しました。

 

 

公式発表(英語全文)はこんな感じ!

Slime Rancher – v1.0.1
Postby Nick » Mon Aug 07, 2017 12:48 pm
 
Slime Rancher v1.0.1, The Navigation Update, has arrived! This updates includes the much-requested map feature and a few other goodies, as well a bunch of fixes and optimizations.

Changes:
– Added a map interface that gives you a general sense of where you are on the Far, Far Range. Map zones are unlocked after activating map data nodes in each zone. The map will also tracked any teleporters or extractors you’ve placed, and give you a total count of slime keys and treasure pods collected in each zone.
– Optimized tracking of distant areas of the world to improve overall performance.
– Added slime toys for the fire, mosaic, dervish, and tangle slimes.
– A single gilded ginger now grows once a day in the Glass Desert but can be very difficult to find. Gilded ginger is the only veggie a gold slime will eat, providing extra plorts for those that manage to feed one. And while it can’t be grown in a garden, it can be used to [REDACTED]
– Added a treasure pod behind the barn in the Lab to give new players a head start in building their first teleporter.
– Added some new tabby slime sound effects when they steal an item.
– Added intro text when starting a new save file in Adventure Mode.
– Adjusted extractor cycle time from 22 hrs to 12 hrs. Please note that the 10 hours we removed did not go to waste and were recycled. 
– Ponds now produce infinite water, much like water sources in the wild.
– Gardens now produce infinite harvests! In order to plant a new crop, you must select to replant from the garden menu. Any gardens already active before the patch will need to be replanted to become infinite.
– Added Return teleporters to Hobson vaults after watching a few streams where players met untimely deaths in the vaults and lost their gold plorts and Nick almost cried for them.
– Added water tutorial message on purchasing the water tank.
– Adjusted Incinerator trough to prevent fire slimes despawning in the trough. As a note, an empty ash trough will not despawn a fire slime, though it will not feed them either.
– Odd onion crops on the ranch will now produce a minimum of 4 odd onions, but generally 6-8 of them.
– Shooting a chickadoo at a gold slime will now knock plorts out of it like other resources. As a note, chickadoos have stated that they are really not cool with this change.
– Starmail popups now disappear once you’ve read the mail.
– Reduced time ranch-specific tutorials stay on screen after leaving the ranch.
– Optimized occlusion culling. 
– Optimized lighting where a near-zero intensity directional light was being unnecessarily processed on the GPU.
– Optimized some miscellaneous memory usage.

Fixes:
– Fixed bug where some players’ progress at opening slime gates and the plort puzzle door was not being tracked properly and affected their receiving certain Casey mails.
– Fixed bug where you could vac fruit off a tree from an angle and get them shaking but not ever popping off.
– Fixed some issues with the French translation.
– Fixed bug where slimes were not turning into largos properly while sleeping at night.
– Fixed bug where some new sounds could play when sleeping at night or after being knocked out.
– Fixed bug where some sounds would play right as the ranch initially loaded in. Fun fact: this quirk has always persisted on the dev side and any time we test the game we hear the crickets chirping sound effect for a moment. Now when I hear crickets in real life I think of our editor.
– Fixed bug where unripe phase lemons could fall through the world when their tree phased away.
– Fixed bug where Dervish Gordo’s key could spawn into the ground.
– Fixed a floating platform in the Glass Desert.
– Fixed bug where Beatrix was being stretched when viewed at different aspect ratios.
– Fixed bug where the Humble installer was not fully replacing certain files from an existing installation.
– Fixed bug where some geometry would allow the player to get too close and see inside the walls. If any player claims they saw enslaved gnomes inside these walls building our levels, they are LYING.
– Fixed bug where Pause Menu could interfere with other in-game UIs on Xbox.

And that’s a wrap! Curious about what’s coming next? Check out the Slime Rancher Development Roadmap here:

viewtopic.php?f=3&t=448

Aug 7, 2017 – v1.0.1b
A follow-up patch was issued to address a bug where oases in the Glass Desert were being reset.

If you have a save file where oases were already reset, you will simply need to re-water the oases with ancient water. We apologize for the inconvenience.

参照:http://forums.monomipark.com/viewtopic.php?f=10&t=4747&p=35999#p35999

 

システム要件

【Windows】

・OS: Windows XP(SP3)+

・プロセッサー: 2.2GHz Dual Core

・メモリー: 4 GB RAM

・グラフィック: 512MB VRAM

・DirectX: Version 9.0c

・ストレージ: 1 GB 利用可能

【MAC】

OS: OSX 10+

プロセッサー: 2.2GHz Dual Core

メモリー: 4 GB RAM

グラフィック: OpenGL 3.2 compatible, 512 MB VRAM

ストレージ: 1 GB 利用可能

 

 

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